Bună ziua domnule Primar!
Am constatat că pe site-ul URBIS SERV, la secțiunea „Parcări de reședință” au fost postate modificările aduse regulamentului parcărilor, modificări aprobate în ședința din 29.02.2024 a C.L.M Buzău. Foarte bine, este o hotărâre a consiliului local care trebuie respectată, nimic de zis, numai că am o nelămurire legată de aceste modificări și anume: în cadrul art. 53 din regulament, la alin. (1) este dată o procedură de atribuire a locurilor de parcare și la punctul 2 al procedurii se face referire la „persoanele deținătoare de autoturisme electrice”. Întrebarea este, ce se înțelege prin „autoturisme electrice”, având în vedere că în toate anunțurile inițiale făcute „cu surle și trâmbițe”, atât pe acest site cât și prin presa locală de orice tip, despre modificările ce vor fi aduse regulamentului de parcărilor și unde cetățenii erau invitați să-și exprime părerile și eventualele sugestii pe această temă, era menționat faptul că urma să fie acordată gratuitate pentru autoturismele cu motor electric (EV) și autoturismele hibride reîncărcabile (PHEV). Ce s-a întâmplat cu acestea din urmă, s-au pierdut pe drum sau cumva sunt asimilate celor electrice (EV), pentru că în acest caz se va da curs unor interpretări din partea celor ce se ocupă cu atribuirea locurilor de parcare. Putem constata, din acest punct de vedere, că și Programul RABLA PLUS al Ministerul Mediului este creat pentru aceste două categorii de vehicule, adică EV și PHEV, iar în alte orașe ale patriei noastre, dacă ar fi să ne inspirăm mai mult din activitatea și obiceiurile practicate în acestea, toate tipurile de vehicule hibride, adică cele de tip mild-hybrid (MHEV), full-hybrid (FHEV) și plug-in hybrid (PHEV), alături de cele electrice (EV), beneficiază de acordarea gratuită a locurilor în parcările de reședință și chiar în parcările publice din respectivele orașe, având toate în denumirea lor și sintagma „electric vehicle”, deși în cazul celor mild hibrid, putem constata că se comportă mai mult ca un vehicul cu propulsie clasică, bazată pe un motor termic, deoarece cel electric doar „ajută” pe timpul rulării. La cel full hybrid, lucrurile avansează puțin, în sensul că acestea au deja pornirea și mersul cu spatele asigurate prin motorul electric, urmând ca cel termic să intre „în sarcină” doar după atingerea unor viteze, iar deplasarea strict electrică se desfășoară în anumite condiții date de nivelul de energie din bateria de tracțiune de capacitate mică. Însă lucrurile se schimbă total în cazul PHEV-urilor, acestea comportându-se mai mult ca și cele electrice, având în vedere posibilitățile de rulare în modul electric, alături de plecarea de pe loc și mersul cu spatele, luăm în calcul și autonomia de rulare destul de mare, cca. 50-60 km. minim, suficientă pentru deplasările zilnice prin oraș, fără a folosi deloc motorul termic, precum și rularea la viteze destul de mari, strict electric, mult mai mari decât viteza maxim admisă pentru deplasările urbane, astfel că putem vorbi de acestea ca de vehicule electrice, în adevăratul sens al sintagmei. Mai punem la socoteală și faptul că pot fi încărcate de la rețeaua electrică, de acasă, de la birou sau de la stația de încărcare, așa că nu văd de ce să nu fie luate în calcul și acestea din urmă la acordarea gratuită a locurilor de parcare în parcările de reședință, acolo unde este posibil, potrivit prevederilor regulamentare.
Dețin deja un loc de parcare plătit, pentru că în zona unde locuiesc procedurile de atribuire a locurilor în parcările de reședință s-au desfășurat ceva mai devreme de aprobarea acestor modificări, astfel că mergem înainte, asta e. Posibil ca dumneavoastră să răspundeți că respectivele modificări au fost deja aprobate și chiar dacă argumentele mele ar fi contat cumva, acum nu se mai poate face nimic. Doar am vrut să atrag atenția asupra a ceva ce ar putea fi îndreptat în viitor. Sau poate că nu, pentru simplul fapt că vehiculul menționat de mine nu intră în categoria specificată de regulament în noua sa formă, deși, repet, vehiculele plug-in hibrid se comportă aproape în totalitate ca și vehicule electrice atunci când rulează în mod urban. În afară, lucrurile se schimbă, dar asta nu contează aici. Mulțumesc!
Acest website folosește cookies pentru a îți oferi cea mai bună experiență de naviggare. Informațiile legate de cookies sunt stocate în browser-ul tău și îndeplinesc funcții precum recunoașterea ta atunci cțnd revii pe site-ul nostru și ajutarea echipei noastre pentru a înțelege ce secțiuni din website îți par cele mai interesante sau utile.
Cu deosebit respect domnule primar, dar trebuie să vă contrazic, se pare că cei din comisia de atribuire totuși lucrează în baza unei supoziții, dar nu țin să intru în polemică pe această temă. Pe certificatul de înmatriculare al vehiculului deținut este specificat destul de clar că este vorba de un plug-in hybrid, iar mențiunile „hybrid 01” sau „hybrid 02” nu fac neapărat referire la tipul motorului termic cu care este dotat autoturismul, ci mai degrabă tipul de sistem hibrid utilizat, probabil mild sau full-hybrid, nu știu dacă neapărat în ordinea aceasta și probabil plug-in hybrid-ul este inclus în aceeași categorie cu full-hybrid, cu care se aseamănă foarte mult ca și comportament, diferențele constând în posibilitatea de a se încărca și de la rețeaua electrică și în capacitatea mai mare a acumulatorului care, așa cum am mai spus îi oferă o autonomie net superioară celor full hybrid, de zeci de kilometri și implicit posibilitatea de a rula strict electric pe străzile orașului nostru, chiar și zile întregi. În al doilea rând, cât de nebun să fii să dai zeci de mii de euro pe un PHEV și să rulezi cu el doar cu motorul termic? Unde mai pui și faptul că dacă ai bateria de tracțiune încărcată, indiferent la ce nivel, nici nu îți pornește motorul termic, până ce nivelul energiei din aceasta nu scade sub un anumit procent și doar pentru reîncărca bateria de tracțiune și atunci acesta va funcționa doar în etape scurte. Sunt și cazuri când este nevoie de mai multă putere „la roată” și atunci, da, dar tot pe perioade scurte, intră în funcțiune motorul termic. Unele modele probabil au opțiunea din setări să ruleze doar în mod termic, poate și la mine e valabil acest lucru, dar nu am fost interesat și nu l-am descoperit, încă. Așa că, repet, mi se pare o prostie să ai așa ceva și să nu folosești avantajele deplasării „electrice”, consumând o grămadă de benzină. Mai bine îți iei o „tigaie” din târg, cu 700-1000 de euro, tragi pe ea cât poți și nu îți mai bați capul cu „protejarea mediului” și „schimbarea parcului auto”, scutind astfel sume importante de bani, că tot acolo se ajunge... În rest, nico frustrare pentru plata unui loc de parcare, pentru că cine știe, poate în următorii doi ani se mai schimbă o dată regulile și dispar gratuitățile și pentru electrice. Nu că ma-ș bucura să moară și capra vecinului, dar orice e posibil.
niros