{1 - 24} GriGri
{25 - 49} VerdeVerde
{50 - 499} AlbastruAlbastru
{500 - 4999} PortocaliuPortocaliu
{5000 - 24999} RosuRosu
{25000+} NegruNegru

Te rog confirma ca doresti sa raportezi asta pentru a fi verificat de un administrator.


Nelămurire privind modificările aduse Regulamentului parcărilor

Bună ziua domnule Primar!
Am constatat că pe site-ul URBIS SERV, la secțiunea „Parcări de reședință” au fost postate modificările aduse regulamentului parcărilor, modificări aprobate în ședința din 29.02.2024 a C.L.M Buzău. Foarte bine, este o hotărâre a consiliului local care trebuie respectată, nimic de zis, numai că am o nelămurire legată de aceste modificări și anume: în cadrul art. 53 din regulament, la alin. (1) este dată o procedură de atribuire a locurilor de parcare și la punctul 2 al procedurii se face referire la „persoanele deținătoare de autoturisme electrice”. Întrebarea este, ce se înțelege prin „autoturisme electrice”, având în vedere că în toate anunțurile inițiale făcute „cu surle și trâmbițe”, atât pe acest site cât și prin presa locală de orice tip, despre modificările ce vor fi aduse regulamentului de parcărilor și unde cetățenii erau invitați să-și exprime părerile și eventualele sugestii pe această temă, era menționat faptul că urma să fie acordată gratuitate pentru autoturismele cu motor electric (EV) și autoturismele hibride reîncărcabile (PHEV). Ce s-a întâmplat cu acestea din urmă, s-au pierdut pe drum sau cumva sunt asimilate celor electrice (EV), pentru că în acest caz se va da curs unor interpretări din partea celor ce se ocupă cu atribuirea locurilor de parcare. Putem constata, din acest punct de vedere, că și Programul RABLA PLUS al Ministerul Mediului este creat pentru aceste două categorii de vehicule, adică EV și PHEV, iar în alte orașe ale patriei noastre, dacă ar fi să ne inspirăm mai mult din activitatea și obiceiurile practicate în acestea, toate tipurile de vehicule hibride, adică cele de tip mild-hybrid (MHEV), full-hybrid (FHEV) și plug-in hybrid (PHEV), alături de cele electrice (EV), beneficiază de acordarea gratuită a locurilor în parcările de reședință și chiar în parcările publice din respectivele orașe, având toate în denumirea lor și sintagma „electric vehicle”, deși în cazul celor mild hibrid, putem constata că se comportă mai mult ca un vehicul cu propulsie clasică, bazată pe un motor termic, deoarece cel electric doar „ajută” pe timpul rulării. La cel full hybrid, lucrurile avansează puțin, în sensul că acestea au deja pornirea și mersul cu spatele asigurate prin motorul electric, urmând ca cel termic să intre „în sarcină” doar după atingerea unor viteze, iar deplasarea strict electrică se desfășoară în anumite condiții date de nivelul de energie din bateria de tracțiune de capacitate mică. Însă lucrurile se schimbă total în cazul PHEV-urilor, acestea comportându-se mai mult ca și cele electrice, având în vedere posibilitățile de rulare în modul electric, alături de plecarea de pe loc și mersul cu spatele, luăm în calcul și autonomia de rulare destul de mare, cca. 50-60 km. minim, suficientă pentru deplasările zilnice prin oraș, fără a folosi deloc motorul termic, precum și rularea la viteze destul de mari, strict electric, mult mai mari decât viteza maxim admisă pentru deplasările urbane, astfel că putem vorbi de acestea ca de vehicule electrice, în adevăratul sens al sintagmei. Mai punem la socoteală și faptul că pot fi încărcate de la rețeaua electrică, de acasă, de la birou sau de la stația de încărcare, așa că nu văd de ce să nu fie luate în calcul și acestea din urmă la acordarea gratuită a locurilor de parcare în parcările de reședință, acolo unde este posibil, potrivit prevederilor regulamentare.
Dețin deja un loc de parcare plătit, pentru că în zona unde locuiesc procedurile de atribuire a locurilor în parcările de reședință s-au desfășurat ceva mai devreme de aprobarea acestor modificări, astfel că mergem înainte, asta e. Posibil ca dumneavoastră să răspundeți că respectivele modificări au fost deja aprobate și chiar dacă argumentele mele ar fi contat cumva, acum nu se mai poate face nimic. Doar am vrut să atrag atenția asupra a ceva ce ar putea fi îndreptat în viitor. Sau poate că nu, pentru simplul fapt că vehiculul menționat de mine nu intră în categoria specificată de regulament în noua sa formă, deși, repet, vehiculele plug-in hibrid se comportă aproape în totalitate ca și vehicule electrice atunci când rulează în mod urban. În afară, lucrurile se schimbă, dar asta nu contează aici. Mulțumesc!



Confirma ca nu vrei alerte prin email pentru sesizarea ta.


1 Raspuns

Din punct de vedere al documentelor de inmatriculare (certificat de inmatriculare si carte de identitate) nu se pot deosebi masinile mild hybrid (al carui motor electric asigura doar un surplus mic de putere) de cele plug in hybrid, singura mentiune fiind hybrid 01 sau 02 (care face referire la motorul termic benzina si diesel). Comisia de atribuire a locurilor de parcare de resedinta lucreaza in baza documentelor depuse si nu a unor supozitii.
Din punct de vedere al reducerii poluarii si protejarii mediului, nu putem prezuma faptul ca o masina plug in hybrid circula urban exclusiv cu motorul electric, asa cum se intampla la masinile electrice care nu au posibilitatea sa foloseasca si un motor termic. Asadar nu putem prezuma emisiile zero pentru ca incarcarea motorului electric ramane la latitudinea si buna credinta a proprietarului autoturismului.
Va multumesc !

Confirma ca doresti sa alegi acest raspuns ca fiind "Cel mai bun raspuns" la sesizarea ta.


Doar Primarul poate raspunde acestei sesizari.

Membru existent, Autentificare
Nu esti membru inca? Inregistrare