Buna dimineata domnule primar,intrebare: La Buzau impozitul masinilor bibrid care polueaza foarte putin este redus fata de o masina cu combustie interna?? Am cautat pe internet si la Brasov de exemplu o masina hybrid cu motor de 1800cm+motor electric de 30cp are un impozit anual de 15 lei fata de aceasi capacitate cilindrica a unei masini cu motor cu combustie interna (benzina/motorina/gpl) la care impozitul este de 217 lei + parcare gratuita in anumite zone ale orasului ,dar la Buzau facem exceptie de parcari deoarece toate sunt cu plata din pacate pentru noi…si practica asta am vazut-o in majoritatea oraselor,deci concret daca un cetatean achizitioneaza o masina cu motor hybrid impozitul este redus (mai mic) fata de o masina cu motor obisnuit?? Cred ca intereseaza pe multi Buzoieni acest aspect si asteapta si se astepata un raspuns.iar daca raspunsul este negativ va rog sa argumentati si de ce nu se aplica la Buzau ,fata de celalalte orase ale tari.Multumesc!!
Acest website folosește cookies pentru a îți oferi cea mai bună experiență de naviggare. Informațiile legate de cookies sunt stocate în browser-ul tău și îndeplinesc funcții precum recunoașterea ta atunci cțnd revii pe site-ul nostru și ajutarea echipei noastre pentru a înțelege ce secțiuni din website îți par cele mai interesante sau utile.
Întâmplător dețin o mașină cu propulsie hybridă, de fapt plug-in hybrid, pentru care am constatat în momentul în care am plătit impozitul, că am beneficiat de o reducere de 50%. Adică dacă pentru o mașină „clasică” cu motor de 1600 cmc. s-a plătit 82 de lei impozitul pe an, pentru un PHEV cu aceeași capacitate cilindrică, a fost calculată suma de doar 41 de lei, mai precis 37 de lei cu reducerea de 10%. Dacă unele variante de hibrid poluează mai mult după ce ating o anumită viteză de deplasare, atunci cu siguranță conducătorii lor încalcă legea, depășind cu siguranță viteza legală admisă în localități și atunci despre ce vorbim?!
niros
Și autobuzele Volvo de la trasnbus hibrid nu poluează??
ionescu alin
Nu știu ce specialiști aveți dvs, dar mașinile hibrid chiar nu sunt poluante de aceea au fost făcute sa meargă pana la anumita viteaza în sistem electric..
ionescu alin
Nu stiu ce masini aveti voi dar un hibrid mai mult de 1% economie nu face. Skoda fabia benzina cu motor in 3 cilindri consuma mai putin decat priusul. Asa ca impozit de 50% e mai mult decat rezonabil. Eu nu as da deloc. Cu atat mai mult ca daca va masoara bateriile sigur nu depasiti capacitate 60%. Noroc ca nu se face asta la RAR ca ar ramane buzaul fara niciun hibrid adus cu un milion de km de prin spania.
Radeon101901
Te invit să-mi măsori mie bateria, stimabile Radeon și să constați consumul de carburant situat între 3,3 și 1,2 la suta de kilometri, cu valori scăzute în traficul urban, acolo unde bateria încărcată 100% asigură o autonomie de deplasare în mod electric de cca. 65 km., mai puțin în sezonul geros, când într-adevăr autonomia scade spre jumătate din cea atinsă în condiții meteo normale. Mașina, da, este adusă din Spania, deoarece acolo a fost fabricată, dar când am ridicat-o din showroom avea doar 5 km. în bord și omologarea RAR făcută. Din experiență am constatat că vehiculul deținut rulează peste 80% din drum prin oraș în modul electric, pe care și-l selectează automat, de aici și economia de carburant. Oricum vehiculele hibride SH nu fac obiectul scutirilor de impozite sau a gratuităților privind locul de parcare și nici cele noi. Regulamentul specifică foarte clar hibrid plug-in (PHEV), adică cele ale căror baterii pot fi încărcate direct de la o rețea electrică, fie prin wallbox, fie de la o priză ”domestică”, pe lângă faptul că se pot reîncărca din mers, de la motorul cu ardere internă sau prin recuperarea energiei la frânare...
niros